\n

היי,
טיפול בפציעה מהסוג שמוזכר כאן דורשת הרבה סבלנות והתמדה בתרגול. מעבר לכך, ישנה חשיבות גם לחזרה הדרגתית לנפחי ריצה ולאחר מכן גם לקצבים.
חושב שהפיתרון הטוב ביותר עבורך הוא לבצע את התרגילים, לדאוג להתאוששות נכונה ולחזור בצורה הדרגתית יותר לריצה – אינטרוולים עם הליכה או לחילופין תרגול על מכשיר ה-ANTI GRAVITY בו ניתן לווסת את משקל הגוף.
במידה ועדיין מופיעים כאבים – ממליץ לחזור לסדרת פיזיותרפיה. מדבקות KT לא עושות קסמים, לעיתים עשויות לסייע בהפחתת כאב, פחות "מוצלחות" במקרה הנ"ל.

בהצלחה!

אלון עקיבא, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

היי אנטוני,
אין לי מידע על הנפח השבועי שלך, מס' האימונים ואופיים. כמו כן, האם יש רגישות באכילס גם לאחר אימון רגיל?
לצורך העניין, נניח כי אתה רץ 3 פעמים בשבוע ריצות רצף בין 8-12 ק"מ.
במקרה כזה, אי אפשר לדרוש מהגוף "להעלות הילוך" ולבצע את אותו מרחק במקום ב-50 דק', ב48 דק'. כלומר אפשר – אבל יש לכך השלכות…
אימונים המשלבים קצב מהיר מקצב שיוט בנויים בצורה אחרת (פרטלק, אינטרוולים, טמפו) וריצה בקצב ה"חריג" מוגבלת בזמן/מרחק.
בכל מקרה בו יש מעורבות של כאב בחיבור גיד, בטח ובטח באכילס, צריך לשים לב טוב טוב באם מדובר בעומס חריג, הסתגלות לנעליים חדשות או התאוששות לקויה – אלו הם הגורמים המרכזיים לבעיה זו, והמענה הוא כמובן לפנות לטיפול פיזיותרפיה.

בהצלחה!

אלון עקיבא, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

היי אלי,
לפי המתואר לא מדובר בכאב ספציפי באכילס, אלא חלק מקומפלקס מורכב יותר. יכול להיות ומדובר במס' מוקדים לא קשורים, אך ההשערה שלי היא כי קיים קשר ב"רצף האחורי" הזה.
נשמע כי המצב לא דורש הרבה גירוי בכדי להתעורר ויש גם לשלול דיאגנוזות נוספות לפני ש"נכנסים בבעיה".
ממליץ לך לגשת ולהיבדק ע"י פיזיותרפיסט בהקדם.

בהצלחה!

אלון עקיבא, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

היי דוד,
הבעיה שאתה מתאר עלולה להיות קשורה לבקע בטני או בקע ספורטאים (לא אותו דבר!). אם הכאב מופיע בזמן העלאת לחץ תוך בטני (VALSALVA) כגון: שיעול, עיטוש, שירותים, כיפוף, נשיאת משקל וכו' – ממליץ לגשת להיבדק ע"י רופא ולבצע בדיקת US לאישור/שלילה. בשלב זה הייתי נמנע מכל פעילות ספורטיבית מעוררת סימפטומים, אך ניתן לבצע פעילות גופנית שאינה כרוכה בכאב.
לאחר קבלת הדיאגנוזה, נוכל לדעת איך להתקדם והאם להתחיל טיפולי פיזיותרפיה.

בהצלחה!

אלון עקיבא, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

שלום עמית,
כאבי גב תחתון יכולים לנבוע מהמון גורמים, החל משרירים תפוסים ועד לפריצת דיסק, , לרב שרירים לא נשארים תפוסים במשך כל כך הרבה זמן אלא אם הם מגורים כל הזמן למשל עבודה מאומצת לא מתאימה. האם אתה עוסק בספורט? האם יש לך הקרנה של כאב לאחת הרגליים? האם אתה עובד בעבודה המצריכה ישיבה במרבית יומך?
אם זה מרגיש לך רק שרירים הייתי ממליצה ללכת למעסה ולהתשמש בכרית חימום, במידה וזה מעבר לכך הייתי ממליצה לך להגיע לפיזיותרפיה להערכה וטיפול.

בהצלחה!

הדר גיטלין, פיזיותרפיסטית מדיקס

\n

\n

שלום יעלה,
כאבים בשוק עלולים אכן לנבוע מקרע של שריר התאומים, ממתיחה שלו או מבעיה בכלי דם. כיצד נשלל הקרע? האם נעשה אולטרסאונד או רק עפ"י בדיקה ידנית?
אני ממליצה לך להגיע לפיזיותרפיה לבדיקה וטיפול על מנת להחזיר אותך לריצה ללא כאב בהקדם.

בהצלחה!

הדר גיטלין, פיזיותרפיסטית מדיקס

\n

\n

שלום אשר,
קליקים כשלעצמם בברך ז"א ללא כאב אינם מדאיגים אותנו, במידה והקליקים כואבים או שיש נעילות של הברך יחד עם חוסר יציבות אז זה מחייב המשך בירור (MRI במקרה הזה). כאבים בסקווט יכולים לנבוע מחולשה שרירית או מביצוע סקווט לא נכון, האם יש כאבים בעוד תרגילים שאתה עושה? במידה ואין נעילות או חוסר יציבות של הברך הייתי עושה תרגילי חיזוק ספיציפיים לכל שרירי הגפיים התחתונים.
במידה וזה לא מקל ממליצה להגיע לפיזיותרפיה להערכה וטיפול.

בהצלחה!

הדר גיטלין, פיזיותרפיסטית מדיקס

\n

\n

שלום גיל,
במצב של שין ספלינט שנמשך כל כך הרבה זמן ולא עובר בעזרת טיפולי פיזיותרפיה הייתי בודקת שלא מדובר בתסמונת המדור הסגור (Compartment syndrome),ממליצה לפנות לרופא ספורט על מנת לשלול זאת או בעיה אחרת.

בהצלחה!

הדר גיטלין, פיזיותרפיסטית מדיקס

\n

\n

היי הגר.
דבר ראשון, תפסיקי לעשות מתיחות. בטח אם הן מחמירות את הכאב שלך.
דבר שני, האם את מבצעת תרגילי חיזוק? במידה ולא, מוזמנת ל"שוונגופדיה" , יש שם סרטונים שמדגימים בצורה ברורה מאוד כיצד לבצע תרגילי חיזוק לשרירי ירך/ אגן.
במידה ואת ממשיכה לסבול מכאבים ממליץ לך לפנות לפיזיו'.

בהצלחה!

עמרי מנגל, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n היי דפנה,\nידוע היום שעבודה בחדר כושר, לרבות תרגילי כוח כנגד התנגדות (משקולות/ משקל גוף) אינם פוגעים בגדילה אלא להיפך, תורמים לחיזוק העצמות (לא רק לשרירים). \nדבר נוסף שחשוב לגעת בו הוא המזון- ההגדרה של "אוכל אבל עדיין רזה" היא מאוד כללית. יש חשיבות גדולה מאוד למה אוכלים. כמו כן גם לגנטיקה תפקיד חשוב- האם את ו/או בעלך גם גבוהים ורדים? \nבכל מקרה במידה ואת מודאגת ממצב התזונה/ משקל של בנך ממליץ מאוד לפנות לתזונאי/ת. \nלגבי חדר הכושר- כדאי מאוד להתחיל להתאמן בליווי/ הדרכה של מאמן כושר מוסמך.\nבהצלחה!\nעמרי מנגל, פיזיותרפיסט מדיקס\n

\n

היי ברנר.
פיריפורמיס הוא שריר, יש אותו לכולנו כך שאינו מהווה בעיה (-;
לפיריפורמיס יש יחסי ציבור מעולים! הוא מאוד מפורסם בקרב מטפלים..
האם הליכה ממושכת מחמירה את הכאב שלך? האם הליכה עם משקל על הגב מחמירה את הכאב?
במידה וענית כן על שתי השאלות הנ"ל אז כנראה שכן, טרקים יחמירו את הבעיה.
בכל מקרה אני ממליץ על טיפולי פיזיותרפיה (במידה והבעיה שלך היא אכן 'תסמונת פיריפורמיס'.

בהצלחה!

עמרי מנגל, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

היי שרון.
האם פנית לרופא לאחר הנפילה? האם ישנה גם מגבלה בטווח התנועה? במידה ולא הלכת לרופא/בוצעו בדיקות דימות? ממליץ לך לפנות בדרך זו. במידה ונשללה פגיעה "חמורה" (שבר/ פגיעה בגיד, שריר או כל מבנה אחר) ממליץ לך לפנות לטיפול פיזיותרפיה.

בהצלחה!

עמרי מנגל, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

שלום אבי,
שאלתך לא מפורטת מספיק, אך אנסה לעזור ככול האפשר בתשובתי. לא פירטת איך נפצעת בשריר ה rectus femoris ואיך החלמת לאחר פציעותיך הקודמות, אך סביר להניח שאם זוהי פציעה רביעית באותה רגל באותו שריר יש מקום להתייעצות עם איש מקצוע. ראשית דרושה מנוחה מסויימת מפעילות שמחריפה כאב, ניתן לעבור לשחיה, או חתירה, בשביל לשמור על סיבולת אירובית ללא העמסה על גפיים תחתונות. בנוסף התחלת תרגילי חיזוק לגפיים תחתונות, את תרגילי החיזוק יש לבצע עם מאמן כושר או פיזיותרפיסט כדי לבדוק את דיוק התירגול, ולקבל התאמה של התרגול לפי הפציעה וחומרתה. בכל מקרה ארגיש חוסר אחריות אם לא אבהיר כי פציעה חוזרצ בפעם הרביעית בהחלט מחייבת התייעצות עם גורם מוסמך פיזיותרפיסט/ית רופא ספורט, אורטופד וביצוע בדיקת US לבדיקת חומרת הפציעה.

בהצלחה!

ליהיא גדסי, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

היי רועי,
לא להתייאש, ככול שמעלים את עצימות האימונים יש לזכור כי הגוף צריך הלתמודד עם עומסים שאינו רגיל אליהם, ככול הנראה העומס גבר על הגוף ועכשיו אתה סובל מכך. מבחינת אבחנה מדוייקת של הפציעה קצת קשה לי להגיד. לעיתים לוקח זמן עד שנפתרים מהכאב לחלוטין אך כדי לא להתייאש אני תמיד ממליצה לבצע איזושהי פעילות אירובית שאיננה מעמיסה על הברך, קיימת אפשרות לרוץ עם מכשיר שנקרא anti gravity, המכשיר לוקח ממשקל הגוף ומאפשר למטופל לרוץ עם פחות ממשקל גופו, ייתכן והמשך פעילות אירובית היא שתעלה את מצב רוחך ובשלב מאוחר יותר יהיה לך קל יותר לחזור להתאמן. בנוסף יש לזכור כי יש סיבה לכל פציעה, ככול הנראה קיימת איזושהי חולשה של גפיים תחתונות ואולי אפילו של שרירי הליבה, ולכן יש צורך בביצוע תרגילי חיזוק מותאמים.
בהצלחה!

ליהיא גדסי, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

היי רמי,
שאלתך אינה מפורטת מספיק, אשמח לדעת איך התחילו הכאבים? כמה זמן אתה סובל מהם? באילו פעילויות אתה מרגיש את הכאב? בן כמה אתה? אתה מחפש אבחנה ופתרון לכאבים שלך ואני מבינה זה מתסכל לסבול מכאב, אך קצת קשה לי לענות לך על משהו על סמך הדברים שכתבת. אשמח לעזור אם תפרט קצת יותר לגבי הבעיה, בנתיים המלצה שלי כאבי ברכיים יכולות לנבוע מכל מיני סיבות, והפתרון להם יתקבל בהתאם לאבחון שיעשה איש מקצוע. ממליצה לך מאוד ללכת לאבחון של פיזיותרפיסט בהקדם.

בהצלחה!

ליהיא גדסי, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

היי שירי,
הסיבות לכאבי ברכיים יכולות להיות רבות, מה הסיבה שלך כואב אני לא יודעת, כי יש צורך באבחון מעמיק יותר כדי לאבחןמ את הסיבה לכאב. כרגע הייתי ממליצה לך לא לנוח אלא למצוא אלטרנטיבות אחרות לריצה ובמקביל להתחיל תרגילי חיזוק לגפיים תחתונות בדגש על שרירי הgluteus medius ושרירי הליבה. בדרך כלל שמתחילים כאבי ברכיים בריצה כדאי גם לבחון את טכניקת הריצה, לרוב אינני ממליצה לשנות טכניקת ריצה, אך כדאי שמישהו מקצועי יסתכל לפעמים ניתן לעלות על בעיות תוך כדי ביצוע הפונקציה המעוררת את הכאב. לפעמים מתעורר כאב בגלל שינויים מסויימים במשטח הריצה או בסוג ההנעלה. ממליצה בכל מקרה להתייעץ עם פיזיותרפיסט/ית לצורך קבלת אבחון, טיפול ותרגול מתאים.

בהצלחה!

ליהיא גדסי, פיזיותרפיסט מדיקס

\n

\n

הפלנטר פאסיה היא אחת הפאסיות החזקות בגוף. לעיתים נוצרת דלקת סביב מקום האחז שלה לעקב ומכאן הכאבים. טיפול נקודתי יכול להוריד את הדלקת הנקודתית (מקום הכאב שלך) אך כנראה לא מטפל במקור הסמפטומים (יכול להיות במקום אחר). היות ונשמע שניסית הרבה טיולים ממוקדים למקום הכאב, היתי ממליצה לך לנסות טיפול פיזיותרפיה הממוקד לרקמת הפאסיה אך איננו נקודתי באזור הכאבים. כמו כן לאר מחקרים אחרונים על פלנטר פאסיטיס, נראה שרקמת הפאסיה הפלנטרית נוטה להתעבות עקב חולשת שרירי כף הרגל ולכן היתי ממליצה לך גם להוסיף תרגול לשרירי כף הרגל כגון הרמת מגבת מהרצפה עם כף הרגל. כל פיזיותרפיסט יוכל להמליץ לך על מגוון תרגילים נוספים לחיזוק שרירים אלה.

בהצלחה!

נטלי ברטלר, פיזיותרפיסטית מדיקס

\n

\n

שלום יוסי,
אמליץ לך לפנות לפיזיותרפיסט לבדוק את סיבת הכאבים, יכול להיות שמדובר בפלנטר פאסיטיס וניתן לטפל בכאבים אלו בטיפולי פיזיותרפיה.

בהצלחה!

נטלי ברטלר, פיזיותרפיסטית מדיקס

\n

\n

שלום צביקה,
כאבים כפי שאתה מתאר יכולים לנבוע ממקורות שונים, לא רק מהכתף (לדוגמא מהצוואר). חסרים הרבה פרטים על תדירות הכאב, מנחים מחמירים ומקילים ועוד. אני ממליצה לך להגיע לפיזיותרפיסט או אורתופד שיבדוק אותך לעומק ויפנה אותך לטיפול הרלוונטי.

בהצלחה!

נטלי ברטלר, פיזיותרפיסטית מדיקס

\n

\n

שלום יאיר,
זה בהחלט יכול להיות שין ספלינט שיתבטא בכאבים בנשיאת משקל, פעילות נושאת משקל ולאחריה. ממליצה לך לגשת לבדיקת פיזיותרפיסט/ אורתופד/ רופא ספורט שיבדוק אותך ויפנה אותך להמשך טיפול רלוונטי.

בהצלחה!

נטלי ברטלר, פיזיותרפיסטית מדיקס